Zdjęcia profilowe i zdjęcia w tle
Zdjęcie profilowe
Zdjęcie profilowe ma kluczowe znaczenie. Pełni funkcję zbliżoną do wizytówki – pozwala nam się wyróżnić i zapisać w pamięci odbiorców; widać je we wszystkich postach, komentarzach czy interakcjach. Umożliwia więc błyskawiczną identyfikację z Twoją marką – jeszcze zanim spojrzy się na nazwę użytkownika.
W przypadku firm na zdjęciu profilowym najczęściej umieszcza się grafikę z logo. Minimalny zalecany wymiar takiego obrazu to 400 × 400 px (proponujemy: 900 × 900 px).
Pamiętaj, że zostanie on dopasowany do okrągłej ramki. Należy zadbać więc o to, by jego istotne elementy nie były rozdysponowane w narożnikach – tak, by zawsze były widoczne.
Zdjęcie profilowe na komputerach wyświetlane jest w rozmiarze 170 × 170 px, na smartfonach – 128 × 128 px.
Dlaczego rekomenduje się przesyłanie większej grafiki, skoro będzie się ona wyświetlać jako niewielki obraz? Otóż gdy ktoś kliknie na zdjęcie, to się ono powiększy; jeśli więc byłoby w niskiej rozdzielczości, rozmazałoby się. A jak już wspominaliśmy – warto zadbać o to, żeby wszelkie materiały na Twoim profilu wyświetlały się zawsze w jak najlepszej jakości.
Zdjęcie w tle
Zdjęcie w tle Facebook (cover photo), dzięki swoim gabarytom, daje nieco większe pole do popisu niż logo. Można tam zawrzeć motto firmy, główne usługi, dane kontaktowe, a nawet informację o wygranej w prestiżowym konkursie.
Ważne, aby grafika była estetyczna, czytelna i oczywiście… w optymalnym rozmiarze.
Zalecany przez Facebooka rozmiar zdjęcia w tle to 851 × 315 px, jednak można usłyszeć głosy, że 1200 × 628 px zapewni lepszy, bardziej przejrzysty efekt finalny. Minimalny dopuszczalny rozmiar to 400 × 150 pikseli, ale wtedy musimy liczyć się z tym, że samo zdjęcie może stracić na jakości, a napisy na wyrazistości.
Aby sprawnie się ładowało, nie powinno ważyć więcej niż 100 KB.
Na komputerach będzie się ono wyświetlać się w wielkości 820 × 312 px, a na ekranach smartfonów – 400 × 150 px.
Wskazówki:
- aby uniknąć kompresji lub zniekształceń, prześlij plik w formacie JPG lub PNG;
- jeżeli zdjęcie profilowe bądź zdjęcie w tle zawierają logo i/lub tekst, prześlij je jako plik PNG;
- zastosuj się do zalecanego rozmiaru, aby uzyskać jak najkrótszy czas ładowania;
- jeżeli przesłałeś zdjęcie w odpowiednim rozmiarze, nie przeciągaj go, aby zmienić jego położenie.
Posty i zdjęcia na osi czasu
W przypadku zdjęć do wpisów nie musimy ograniczać się do konkretnego kształtu. Zasadniczo panuje tu duża dowolność – zdjęcia mogą być w pionie, w poziomie lub w kształcie kwadratu (w tym przypadku można użyć tego samego formatu, co do postów na Instagramie, czyli 1080 × 1080).
Za minimalny rozmiar przyjmuje się 600 × 315 px, lecz najlepsze efekty można uzyskać, stosując się do wymiarów 1200 × 630 px. Współczynnik proporcji powinien wynosić 1,91:1.
Uwaga! Jeżeli chcesz stworzyć wpis w formacie karuzeli (2–10 obrazów), zastosuj kwadratowe grafiki, najlepiej o wymiarach 1080 × 1080 px.
Wydarzenia
Grafika wydarzenia powinna nie tylko zainteresować użytkowników i zachęcić ich do wejścia na stronę eventu, ale też zawierać w sobie najważniejsze informacje (np. dzień, godzina czy miejsce wydarzenia).
Zalecany wymiar obrazu do wydarzenia to: 1200 × 628 px.
Uwaga! Po dodaniu zdjęcia nie ma już dalszej możliwości jego edycji. Dlatego – zanim je prześlesz – upewnij się, że wszystko jest tak, jak należy.
Grupy
Prowadzenie grupy na Facebooku jest fantastycznym sposobem na budowanie społeczności. Rekomendowane wymiary grafiki do zdjęcia w tle grupy to 1640 × 856 px, czyli proporcja 1,91:1.
Facebook Stories
Relacje, czyli Facebook Stories, szturmem zdobyły serca zarówno użytkowników, jak i profili firmowych. Algorytm bywa przewrotny, jeśli chodzi o zasięg organiczny – stąd nie zawsze nowy, dopiero co dodany post będzie dobrze widoczny.
Relacje znajdują się na samej górze newsfeeda użytkownika, co znacząco zwiększa szanse na to, że zainteresuje go to, co dla niego przygotowałeś, i kliknie, by obejrzeć relację.
Pamiętaj, że relacje wyświetlane są na całym ekranie telefonu, stąd ich zalecany rozmiar to 1080 × 1920 px.
Jeżeli relacja zawiera tekst, nie umieszczaj go na samym dole czy na samej górze. Postaraj się zostawić ok. 250 px „luzu” – dzięki temu żadna część Twojego przekazu nie zostanie ucięta lub przysłonięta przez przycisk.
Facebook Ads
Facebook daje szerokie pole możliwości reklamowych, a dokładne targetowanie umożliwia dotarcie ze swoją reklamą właśnie do tych odbiorców, na których Ci zależy.
W zależności od tego, w którym miejscu będzie się wyświetlać Twoja reklama na Facebooku, wskazane będą grafiki o różnych wymiarach:
- aktualności – minimalny wymiar grafiki to 600 × 600 px, a zalecana rozdzielczość: 1080 x 1080 px;
- prawa kolumna Facebooka – minimalna rozdzielczość: 1080 × 1080 px, minimalne wymiary: 254 x 133 px;
- artykuły ekspresowe – minimalna rozdzielczość: 1080 × 1080 px;
- Marketplace – minimalna rozdzielczość: 1080 × 1080 px, maksymalny rozmiar pliku: 30 MB;
- Facebook Stories – minimalna rozdzielczość: 1080 × 1080 px;
- wyniki wyszukiwania – minimalna rozdzielczość: 1080 × 1080 px, minimalna wielkość: 600 × 600 pikseli, współczynnik proporcji: od 1,91:1 do 1:1.
Rozmiary zdjęć na Facebooku – podsumowanie
rekomendacje Facebooka | warto wypróbować… | |
zdjęcie profilowe | 400 x 400 px | 900 x 900 px |
zdjęcie w tle | 851 x 315 px | 1200 x 628 px |
posty i zdjęcia (oś czasu) |
1080 x 1080 px 1200 x 630 px |
skala:
1:1 1,91:1 |
wydarzenia | 1200 x 628 px | |
grupy | 1640 x 856 px | skala: 1,91:1 |
Facebook Stories | 1080 x 1920 px | ok. 250 „luzu” na górze i na dole relacji |
Facebook Ads | 1080 x 1080 px | 1200 x 1200 px |
Tworząc grafiki na Facebooka, warto trzymać się wytycznych, rekomendacji i stawiać na wyższą rozdzielczość – tak, by zawsze wyświetlały się one dobrze, i to bez względu na urządzenie, z jakiego korzysta użytkownik.